Co je Helpdesk a k čemu slouží
Helpdesk je softwarový nástroj - webová aplikace pro:
- poskytování pomoci uživatelům (zákazníkům, zaměstnancům) prostřednictvím evidence jejich požadavků
- evidenci úkolů
- evidenci událostí jako např. provedené činnosti či kontroly
- přiřazování řešitele a sledování průběhu řešení
- vedení znalostní báze a sdílení informací (např. návody)
Helpdesk funguje na principu zadávání a řešení požadavků a úkolů. Na jedné straně uživatel požadavek zadá do aplikace a na druhé straně jej řešitel převezme k řešení, případně může být řešitel automaticky přiřazen.
O novém požadavku jsou řešitelé automaticky informováni e-mailem. Pro řešitele požadavků aplikace nabízí přehledné rozhraní. Díky ní mají požadavky centrálně na jednom místě, což umožní zajistit jejich zpracování, řešení, prioritizaci. Řešiteli budou přicházet pouze ty požadavky, k jejichž řešení má kompetence.
Dotazy včetně odpovědí mohou být též zveřejněny. Všichni uživatelé aplikace tak mohou sami dohledat řešení v takto vytvořené znalostní bázi.
Helpdesk usnadňuje firemní komunikaci, protože umožňuje rychlou orientaci v přidělených úkolech a uchovává záznamy o jejich řešení. Veškeré komunikační kanály slučuje v jediný. Pouze jednoduchý a přehledný online systém Helpdesk.
Systém upozorňování dokáže na všechny termíny myslet za vás. Upozorní vás na příchozí úkol, blížící se termín, aktuální termín a případně i na to, kdy to mělo být hotové.
Helpdesk lze využít externě či interně pro různé účely:
- Externí využití Helpdesku – pro podporu zákazníků nebo partnerů. Řešení dotazů, reklamací a stížností se stává efektivním, rychlým a pohodlným. Je evidována historie řešení požadavku a je tak možné vyhodnocovat jejich vyřizování v přehledné statistice.
- Interní využití Helpdesku - podpora svým vlastním zaměstnancům, celofiremní řízení úkolů a požadavků. Zaměstnanec má možnost efektivně a rychle zažádat o podporu při eliminaci pracovní překážky (např. týkající se výpočetní techniky), požadavek na nákup potřebného materiálu či techniky, na opravy zařízení a budov apod. Helpdesk přináší do vaší firmy zvýšení efektivity pracovníků a přehled v řízení požadavků.
Funkce Helpdesku
- Zadávání požadavků přes webový formulář
- Přehledné sledování historie požadavků a jejich řešení
- Automatická informace e-mailem o nových požadavcích i změnách požadavků jak pro zadavatele, tak pro řešitele.
- Možnost vkládání příloh
- Možnost volby kategorie, do které požadavek spadá
- Kategorie mají své řešitele, kteří jsou o novém požadavku informováni a mohou na něj reagovat
- Filtrování požadavků dle Vámi zadaných kritérií
- Přiřazení priority k požadavkům
- Zápisy mohou být přiřazeny určitým objektům (např. konkrétní server) a pak mají řešitelé přehled o všech zápisech týkajících se tohoto objektu
Typy záznamů v helpdesku
Požadavky
Zápis vyžadující reakci řešitele - řešení. U každého požadavku se nastavuje jeho priorita a kategorie požadavku. Řešitel je k požadavku nastaven buď automaticky nebo ručně. Automatického přiřazení lze využít například pro řešitele, kteří mají na starosti určitou kategorii (např. oprava HW).
Události
Slouží k evidenci událostí ať už nahodilých, např. porucha nějakého zařízení, či úmyslných např. provedení profylaktické kontroly či údržby. Mohou i nemusí vyžadovat reakci řešitele.
Informace
Jedná se o nedatované záznamy typu návod.
Máte zájem o využívání Helpdesku?
Aplikaci Helpdesk nabízím formou služby za měsíční poplatek, jehož výše se odvíjí od počtu záznamů provedených měsíčně.Druhá možnost je instalace na Váš server.
V každém případě Vám mohu zpřístupnit demoverzi, kde si funkcionalitu aplikace vyzkoušíte.
Aplikaci přizpůsobím na míru vašim požadavkům.
Kontakt
Máte-li zájem o využití aplikace Helpdesk či se chcete na něco zeptat, neváhejte využít následujících kontaktů:
E-mail: info@ tygu. cz
Telefon: +420 737 524 456
Kontaktní formulář: